کاملترین نمونه سوالات روانشناسی تربیتی علی اکبر سیف (بروزرسانی 1404)
اگر به دنبال مجموعهای کامل از نمونه سوالات روانشناسی تربیتی دکتر علی اکبر سیف برای قبولی در آزمونهای استخدامی، دانشگاهی یا کنکور هستید، اینجا جای مناسبی است. ما مجموعهای از سوالات تستی با پاسخنامههای دقیق آماده کردهایم تا به شما در آمادگی برای آزمون کمک کند.
این مجموعه شامل:
- سوالات پرتکرار و احتمالی از فصول مختلف کتاب روانشناسی تربیتی دکتر سیف
- پاسخنامههای تستی
- سوالات طبقهبندی شده به تفکیک فصول و مباحث مهم کتاب
این نمونه سوالات تمامی مباحث روانشناسی تربیتی دکتر علی اکبر سیف را پوشش میدهند که موضوعات زیر را شامل میشوند:
- نظریههای یادگیری
- اصول و مفاهیم روانشناسی تربیتی
- ارزیابی و اندازهگیری در آموزش
- انگیزش و هیجان در فرآیند یادگیری
- نقش معلم و یادگیرنده در آموزش
- روشهای تدریس و آموزش موثر
- کاربرد نظریههای روانشناسی در آموزش
ویژگیهای برجسته مجموعه سوالات ما:
- جامع و کامل: تمامی سوالات از منابع معتبر و آزمونهای گذشته و کتاب روانشناسی تربیتی علی اکبر سیف استخراج شدهاند.
- پاسخنامههای دقیق: تمامی پاسخها با جزئیات و توضیحات کافی ارائه شدهاند تا فرآیند یادگیری شما را تسهیل کنند.
- دانلود فوری: بلافاصله پس از خرید، فایلها قابل دانلود هستند و نیازی به انتظار برای ارسال ندارید.
- قیمت مناسب: با هزینهای مناسب، به مجموعهای از بهترین سوالات و پاسخها دسترسی پیدا کنید.
چرا باید این مجموعه را تهیه کنید؟
با مطالعه این سوالات، میتوانید با اطمینان بیشتری در امتحان شرکت کنید و تمامی سوالات مورد نیاز شما در یکجا جمعآوری شدهاند تا نیازی به جستجوی بیشتر نداشته باشید. همچنین داشتن پاسخنامه به شما کمک میکند تا مفاهیم را بهتر درک کنید و به سوالات مشابه به درستی پاسخ دهید.
نمونه سوالات رایگان روانشناسی تربیتی علی اکبر سیف با جواب
1. کدام یک از نظریههای یادگیری بر مشاهده و تقلید رفتار دیگران تأکید دارد؟
الف) شرطیسازی کلاسیک
ب) شرطیسازی عامل
ج) نظریه یادگیری اجتماعی (بندورا)
د) نظریه ساختگرایی
پاسخ: ج) نظریه یادگیری اجتماعی (بندورا)
2. کدام یک از موارد زیر از ویژگیهای "انگیزش درونی" است؟
الف) رفتار به خاطر پاداش بیرونی انجام میشود
ب) رفتار به خاطر لذت و رضایت شخصی انجام میشود
ج) رفتار به خاطر ترس از مجازات انجام میشود
د) رفتار به خاطر انتظار دیگران انجام میشود
پاسخ: ب) رفتار به خاطر لذت و رضایت شخصی انجام میشود
3. نظریه "پیاژه" بر کدام یک از جنبههای روانشناسی تربیتی تأکید دارد؟
الف) مراحل رشد شناختی
ب) انگیزش در یادگیری
ج) تاثیر محیط بر یادگیری
د) نقش پاداش در تقویت رفتار
پاسخ: الف) مراحل رشد شناختی
4. طبق نظریه یادگیری ساختگرایانه، یادگیری چگونه اتفاق میافتد؟
الف) از طریق پاداش و تنبیه
ب) از طریق مشارکت فعال و کشف مفاهیم
ج) از طریق مشاهده رفتار دیگران
د) از طریق تکرار و تمرین
پاسخ: ب) از طریق مشارکت فعال و کشف مفاهیم
5. در فرآیند یادگیری، "یادگیرنده فعال" به چه معناست؟
الف) یادگیرنده به تنهایی مفاهیم را میآموزد
ب) یادگیرنده مفاهیم را با تکرار و تمرین حفظ میکند
ج) یادگیرنده به طور فعالانه در جستجوی معنا و درک مفاهیم است
د) یادگیرنده از دیگران تقلید میکند
پاسخ: ج) یادگیرنده به طور فعالانه در جستجوی معنا و درک مفاهیم است
6. کدام روش تدریس بیشترین تاثیر را در یادگیری عمیق دارد؟
الف) سخنرانی
ب) یادگیری مبتنی بر مسئله
ج) آزمون و تکرار
د) حفظ کردن مطالب
پاسخ: ب) یادگیری مبتنی بر مسئله
7. کدام یک از نظریههای زیر بیشترین تأکید را بر "یادگیری از طریق تجربه" دارد؟
الف) رفتارگرایی
ب) شناختگرایی
ج) ساختگرایی
د) شرطیسازی کلاسیک
پاسخ: ج) ساختگرایی
8. کدام یک از راهکارهای زیر برای افزایش انگیزه درونی دانشآموزان موثرتر است؟
الف) ارائه پاداش مالی
ب) ارائه بازخوردهای تشویقی مثبت
ج) تهدید به نمره منفی
د) اعمال محدودیتهای رفتاری
پاسخ: ب) ارائه بازخوردهای تشویقی مثبت
9. بر اساس نظریه ویگوتسکی، "منطقه تقریبی رشد" به چه معناست؟
الف) سطحی که دانشآموز بدون کمک میتواند مسائل را حل کند
ب) سطحی که با کمک و راهنمایی دیگران میتواند یاد بگیرد
ج) سطحی که دانشآموز هیچگاه نمیتواند به آن برسد
د) سطحی که معلم انتظار دارد دانشآموز به آن برسد
پاسخ: ب) سطحی که با کمک و راهنمایی دیگران میتواند یاد بگیرد
10. کدام یک از مفاهیم زیر بر یادگیری از طریق "تکرار و تمرین" تأکید دارد؟
الف) یادگیری شناختی
ب) شرطیسازی عامل
ج) یادگیری ساختگرایانه
د) یادگیری از طریق مشاهده
پاسخ: ب) شرطیسازی عامل
11. بر اساس نظریه رفتارگرایی، تقویت مثبت به چه معناست؟
الف) افزودن محرکی که احتمال تکرار رفتار را افزایش دهد
ب) حذف محرکی که رفتار را کاهش دهد
ج) افزودن محرکی که رفتار را کاهش دهد
د) حذف محرکی که رفتار را افزایش دهد
پاسخ: الف) افزودن محرکی که احتمال تکرار رفتار را افزایش دهد
12. در مدل یادگیری مبتنی بر مسئله (PBL)، نقش اصلی معلم چیست؟
الف) انتقال اطلاعات به دانشآموزان
ب) ارزیابی عملکرد دانشآموزان
ج) تسهیلکننده فرآیند یادگیری
د) ارائه پاسخهای صحیح به مسائل
پاسخ: ج) تسهیلکننده فرآیند یادگیری
13. کدام یک از موارد زیر مثالی از "تقویت منفی" است؟
الف) دانشآموز برای نمره خوب جایزه دریافت میکند
ب) معلم تکالیف اضافی را به دلیل عملکرد ضعیف کم میکند
ج) دانشآموز به خاطر رفتار خوب تنبیه نمیشود
د) معلم به دانشآموز اجازه میدهد که زودتر به خانه برود
پاسخ: ب) معلم تکالیف اضافی را به دلیل عملکرد ضعیف کم میکند
14. نظریه یادگیری شناختی بیشتر به کدام یک از عوامل یادگیری توجه دارد؟
الف) تاثیر پاداش و تنبیه
ب) فرآیندهای ذهنی و شناختی
ج) تاثیر معلم بر رفتار
د) تاثیر محیط فیزیکی بر یادگیری
پاسخ: ب) فرآیندهای ذهنی و شناختی
15. در آموزشهای مبتنی بر فناوری، کدام یک از روشها برای تقویت انگیزه دانشآموزان مؤثرتر است؟
الف) استفاده از نرمافزارهای آموزشی جذاب
ب) برگزاری آزمونهای متوالی
ج) ارائه تکالیف متنی بیشتر
د) تاکید بر یادگیری حفظی
پاسخ: الف) استفاده از نرمافزارهای آموزشی جذاب
با استفاده از این مجموعه، آمادگی خود را برای آزمون به بالاترین سطح برسانید و بهترین نتایج را کسب کنید.
سوالات متداول
چطور میتوانم فایل کاملترین نمونه سوالات روانشناسی تربیتی علی اکبر سیف (بروزرسانی 1404) را خریداری و دانلود کنم؟
برای خرید و دانلود این فایل میتوانید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود کاملترین نمونه سوالات روانشناسی تربیتی علی اکبر سیف (بروزرسانی 1404) برای شما نمایش داده میشود و میتوانید فایل را با فرمت PDF دانلود کنید.
چه نوع نمونه سوالاتی در این بسته وجود دارد؟
این نمونه سوالات شامل سوالات تستی و تشریحی میباشند که بر اساس منابع تخصصی و جامع، از آزمون های دوره های گذشته تهیه شده اند.
آیا نمونه سوالات دارای پاسخنامه هستند؟
بله تمامی سوالات همراه با جواب صحیح و پاسخنامه دقیق هستند تا شما بتوانید جواب های خود را با پاسخنامه بررسی کنید.
قیمت کاملترین نمونه سوالات روانشناسی تربیتی علی اکبر سیف (بروزرسانی 1404) چقدر هست؟
در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 19 هزار تومان است.